'Je iedere dag inzetten voor net dat beetje extra'

Kwaliteit en veiligheid

Kwaliteit en veiligheid betekent voor ons dat wij continu beter willen worden in wat wij doen.

Kwaliteit en veiligheid betekent voor ons dat wij continu beter willen worden in wat wij doen.

Wij zijn er namelijk van overtuigd dat we alleen samen onze doelen kunnen behalen. Ons programma bevat onderdelen zoals verbeteren van de zorg, professionalisering van onze medewerkers en de optimalisering van onze bedrijfsvoering. Hiermee realiseren wij onze missie: Goede zorg en zinvol leven. Dit doen wij vanuit onze visie: Samen doen wat wél kan!

In ons uitgebreide online kwaliteitsverslag vind je alles over de verschillende thema's die vallen onder kwalitatieve zorg zoals bijvoorbeeld medicatieveiligheid, onze visie op werk & dagbesteding, de ouder wordende VG-cliënt. Maar ook wat wij doen, zodat medewerkers zich optimaal kunnen ontwikkelen.

Kwaliteitsstatuut GGZ - Alliade jeugdzorg (voorheen Reik)

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken.

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken.

In onderstaande bijlage vind je ons goedgekeurde kwaliteitsstatuut. Op het moment van publiceren van dit statuut is de naam Reik gewijzigd in Alliade jeugdzorg. De website van Reik is per 29 juni 2022 opgegaan in www.alliade.nl

Wat vind jij?

Wij vinden het erg belangrijk om te horen van cliënten en hun familieleden wat zij van ons vinden. Iedereen die van ons zorg of behandeling ontvangt, kan de ervaringen delen tijdens bijvoorbeeld de evaluatiegesprekken van het persoonlijk zorg- en of begeleidingsplan. Laat ons weten wat goed bevalt, maar ook zeker wat beter kan. 

Natuurlijk is het ook mogelijk om ervaringen per direct te delen. Hiervoor kun je contact opnemen met de medewerkers van ons klantadviescentrum of jouw eerste contactpersoon binnen onze organisatie.

Zorgkaart Nederland

Wil je jouw ervaringen graag breed delen? Ook dat kan. Hiervoor gebruiken wij het onafhankelijke platform Zorgkaart Nederland. Hier kunnen cliënten, maar ook familieleden, hun waardering geven voor de zorg- en dienstverlening van zorgorganisaties. 

Je kunt hier jouw review achterlaten. Vermeld je om welke locatie en/of afdeling het gaat? Op deze manier komt jouw reactie bij de juiste personen terecht.

Binnenkort wordt het ook mogelijk om reviews achter te laten op ZorgkaartNederland voor onze gehandicapten- en jeugdzorglocaties. Maar tot die tijd ontvangen wij graag rechtstreeks tips, complimenten of verbeterpunten. We horen graag van je.